روزنوشته های من

روز نوشته های من . . .

۵ اشتباه رایج در طراحی لوگو

۵ استباه رایج لوگو

 

۱ | کپی آرم و لوگو

نقض حق کپی برداری و علامت تجاری در اینترنت، نه فقط برای طراحی، بلکه برای همه چیز از رسانه ها تا ایده ها و مالکیت معنوی است. گاهی به دلیل هزینه کم کار فرما برای طراحی لوگو ، طراحان گرافیک شروع به کپی برداری از دیگر طرح های لوگو میکنند. که این یک اشتباه بزرگ در طراحی لوگو است. زیرا لوگو هویت یک برند است و هویتی که دزدی باشد اعتبار یک برند را نابود خواهد کرد. شما به عنوان یک طراح باید اصول اخلاقی را رعایت کنید.
خودتان را جای مشتری بگذارید برای طراحی لوگو نزد شخصی میروید و سرمایه مشخص شده خود را برای طراحی لوگو در اختیار فردی میگذارید.حال پس از مدتی متوجه میشود که طراحی لوگوی شما دزدی و کپی برداری از برند دیگر است . اینکار علاوه بر اینکه اخلاقی نیست از نظر قانونی هم مشکلات زیادی برای طراح به همراه دارد.

 

 

 

۲ | انتخاب رنگ اشتباه در طراحی لوگو

اشتباه رایج دیگری که طراحان لوگو می کنند در انتخاب رنگ است.البته لوگو و آرم می تواند از رنگ های مختلفی تشکیل شود و خود باعث جذاب شدن لوگو باشد ولیکن معنا و مفهوم هر رنگ متفاوت است.
طراحان لوگو باید دقت داشته باشند یکی از دلایل مهم در پسندیده شدن یک لوگو رنگ آن لوگو است.رنگ بندی لوگو باید مطابق با فعالیت و هویت یک برند باشد.طراح در مرحله اول طراحی لوگو باید طرح لوگو را سیاه و سفید کار کند سپس با بررسی و مطالعه برند شروع به رنگبندی و انتخاب رنگ لوگو کند.

 

 

۳ | تایپوگرافی در طراحی لوگو

بسیاری از طراحان هنگام بکار بردن نوشه و علامت هایی که در طرح های آرم خود استفاده می کنند خطاهای بسیار اساسی و عجیب را ایجاد می کنند. تایپوگرافی یکی از مهمترین جنبه های طراحی لوگو است . برای مثال فاصله بین حروف یکی از اشتباهاست که موجب از بین رفتن ارتباط بصری لوگو می شود. یا انتخاب فونتی که در سایز های مختلف خوانا نباشد. یا استفاده از فونت های نازک در لوگو که می تواند فریبنده باشد. استفاده از تایپوگرافی مناسب و جایگیری درست آن یکی از دلایل مهم موفقیت یک لوگو و در نتیجه برند می شود.

 

 

 

۴ | استفاده از نرم افزار طراحی لوگو غیر استاندارد

اگر می خواهید حرفه ای باشید باید از ابزار مناسب و حرفه ای استفاده کنید. برای طراحی آرم و لوگو نرم افزارهای زیادی توسط شرکت های بزرگ گرافیکی ساخته شده است ولیکن استفاده از کدام نرم افزار طراحی لوگو بستگی به خود طراح دارد.
در استفاده از نرم افزار های گرافیکی برای طراحی لوگو باید به این نکته توجه کرد که نرم افزار برداری باشد و ترجیحا از طراحی با نرم افزارهای پیکسلی مانند فوتوشاپ خودداری کرد. استفاده از نرم افزار های پیکسلی مشکلاتی را پیش روی شما خواهد گذاشت مثلا زمانی که مشتری شما درخواست لوگوی بزرگتر می کند لوگوی طراحی شده مات می شود.
ولی این مشکل در نرم افزارهای برداری که برای طراحی لوگو ساخته شدن اتفاق نخواهد افتاد.از جمله نرم افزارهای قوی برای طراحی لوگو می توان به دو نرم افزار CoralDraw و Adob Illustrator اشاره کرد.

وب سایت پارسا دهقان افتخار دارد که آموزش های جامع و کاربردی از این نرم افزار های در اختیار شما علاقه مندان به حوزه طراحی گرافیک قرار دهد.

 

 

 

۵ | طراحی لوگوهایی که برای همه رسانه ها مناسب نیستند

متاسفانه نکته ای که طراحان گرافیک و لوگو به آن توجه نمی کنند که طراحی لوگو یک برند ممکن است در چندین جا استفاده شود. برای مثال شما برای یک شرکت نوشیدنی میوه ای لوگو ای طراحی میکنید تا برروی بطری های و بسته بندی های خود استفاده کند ولیکن باید این نکته را در نظر بگیرید که ممکن است آن برند بدها بخواهد بر روی تیشرت کارکنان از آن لوگو استفاده می کند.
شما باید این نکته را در طراحی لوگو در نظر بگیرید که موارد استفاده ممکن است بیشتر از چیزی که هست باشد.

 

 

 

به قلم : پارسا دهقان (دبیر آموزش و پرورش ناحیه یک یزد - هنرستان شهرک صنعتی طرازی)

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مشابه:   

 

 

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش