روزنوشته های من

روز نوشته های من . . .

مفهوم لوگوی باشگاه فوتبال رم چیست؟

 

 

 

مفهوم لوگوی باشگاه فوتبال رم

 

 

طراحی لوگو یکی از بخش های مهم در معرفی هر برند یا سازمان و حتی باشگاه های ورزشی هست و همون طور که میدانید، لوگو تنها یک آرم و نشانه نیست و هر لوگو در دل خودش داستانی دارد. برای مثال ممکن است که در نگاه اول به لوگوی باشگاه فوتبال آ.اس رم تعجب کنید از عجیب بودن این طراحی لوگو و شاید یه لوگوی بی معنا به نظر برسد. واقعیت این است که لوگوی باشگاه رم داستان خیلی جالبی دارد و بیانگر یه افسانه ی قدیمی است که خوب است از آن مطلع باشید. برای بررسی لوگوی باشگاه رم در ادامه با پارسا دهقان همراه باشین.

 

 

باشگاه رم

 

همون طور که در عکس مشاهده می کنید، لوگوی باشگاه رم هیچ تناسبی با فوتبال و ورزش ندارد و شاید همین مساله باعث شده به عنوان یکی از عجیب ترین لوگوهای ورزشی شناخته بشود. اما با نگاه به طراحی لوگوی این باشگاه، ناخودآگاه یک حسی در هرکس به وجود خواهد آمد، که این لوگو نمی تواند یه طرح ساده لوگو باشد و این طراحی لوگو کاملا معناگرا و دارای مفهوم است. داستان پنهان در دل طراحی لوگوی باشگاه رم از این قرار هست که:
دو کودک که در لوگو در حال شیر خوردن از ماده گرگ هستند، برداران دوقلو به نام های رمولوس و رموس هستن که از شاهزادگان آلبا لونگا محسوب میشدند. نومیتر، برادر آمولیس و پادشاه آلبا لونگا، پدر بزرگ این دو کودک بوده است. آمولیس برای بدست آوردن تاج و تخت پادشاهی، نومیتر و پسرانش رو میکشد و رئا سیلویا، تنها دختر نومیتر به اجبار عموی خودش راهبه میشود تا ازدواج نکند و در نتیجه کسی نتواند به جز آمولیس به پادشاهی برسد. اما داستان آن چیزی که آمولیس انتظار داشت نشد و مارس، خدای جنگ، با رئا ازدواج میکند و حاصل این ازدواج دو پسر دو قلو به نام رمولوس و رموس میشود. اما قبل از به دنیا آمدن این دو فرزند، رئا توسط عموی خودش زندانی میشود و بعد از به دنیا آوردن پسرانش زنده به گور میشود. بعد از زنده به گور شدن رئا، این دو کودک رو در رود تیبر می اندازند به خیال اینکه این دو نفر هم غرق میشوند. اما باز چیزی که آمولیس تصور میکرد رخ نداد و این دو کودک نجات پیدا کردند. رمولوس و رموس از ماده گرگی که در لوگوی باشگاه رم قرار گرفته شیر میخوردند و بعد از بزرگ شدن، قاتل پدر و مادرشان را میکشند و قدرت رو به دست میگیرند. البته ناگفته نماند که در نهایت رمولوس برادر خودش رو میکشد و بر تخت پادشاهی مینشیند.

داستان و افسانه ی جالبی بود که ممکن است دید خیلی ها رو نسبت به این طراحی لوگو تغییر بدهد. این یک داستان کوتاه از طراحی لوگوی باشگاه رم بود، اما ما به شما پیشنهاد میکنیم کمی از وقت خود را به بررسی لوگو های دیگر و مفهوم طراحی لوگو هر برند نگاه گذرا نداشته باشید.

 

 

 

سعید عابد گفت:
خیلی جالب بود
من همیشه فکر میکردم اون بچه ها توله هاشن
نمیدونستم بچه آدمیزادن

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش