همه چیز درباره ی تایپوگرافی

تایپوگرافی (typography) هنری است که به چیدمان حروف می‌پردازد و به کلمات و جملات بار تصویری بیشتری اضافه می‌کند. بسیاری از طراحان سال‌های زیادی را به پژوهش و کسب تجربه در این راه می‌پردازند. از این هنر در تبلیغات، تیتراژ فیلم‌ها، طراحی کتاب‌های کمیک و … استفاده می‌شود. تایپوگرافی می‌تواند یک طراحی را از سطح آماتور به حرفه‌ای ارتقاء دهد. تایپوگرافی با خطاطی تفاوت دارد اما گاهی از این هنر در طراحی‌های خود بهره می‌برد.
ادامه

4 نرم افزار برتر طراحی لوگو و طرح های گرافیکی

    بسیاری از کاربران از ما سوال می پرسند که از کدام نرم افزار برای طراحی لوگو یا پوستر، کارت ویزیت و یا طراحی اسم و جعبه و … استفاده کنم؟ در این پست با کمک چند منبع معتبر و تجربیات اساتید مختلف، ۴ نرم افزار برتر حال حاضر در زمینه طراحی لوگو، پوستر، کارت ویزیت و طراحی اسم را به شما معرفی می کنیم.             …
ادامه

مفهوم لوگوی باشگاه فوتبال رم چیست؟

طراحی لوگو یکی از بخش های مهم در معرفی هر برند یا سازمان و حتی باشگاه های ورزشی هست و همون طور که میدانید، لوگو تنها یک آرم و نشانه نیست و هر لوگو در دل خودش داستانی دارد. برای مثال ممکن است که در نگاه اول به لوگوی باشگاه فوتبال آ.اس رم تعجب کنید از عجیب بودن این طراحی لوگو و شاید یه لوگوی بی معنا به نظر برسد. واقعیت این است که لوگوی باشگاه رم داستان خیلی جالبی دارد و بیانگر یه افسانه ی قدیمی است که خوب است از آن مطلع باشید. برای بررسی لوگوی باشگاه رم در ادامه با پارسا دهقان همراه باشین.
ادامه

بهترین طراح لوگوی ایرانی کیست؟

نام : مرتضی ممیز تاریخ تولد : ۴ شهریور ۱۳۱۵ محل تولد : تهران درگذشت : ۵ آذر ۱۳۸۴ حوزه فعالیت : طراحی گرافیک، طراحی لوگو، طراحی پوستر، ... استاد مرتضی ممیز یکی از معروف ترین و به اسم ترین افراد در حوزه گرافیک بود، وی که به پدر گرافیک ایران شناخته میشد با طراحی خود انقلابی در صنعت طراحی لوگو و طراحی پوستر در ایران ایجاد کرد. مرتضی ممیز فارغ التحصیل دانشگاه دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران  در رشته نقاشی بوده و سپس بعد از سفر به فرانسته گواهی طراحی غرفه را در مدرسه هنرهای تزئینی فرانسه اخذ می‌کند.
ادامه

۵ اشتباه رایج در طراحی لوگو

۱ | کپی آرم و لوگو نقض حق کپی برداری و علامت تجاری در اینترنت، نه فقط برای طراحی، بلکه برای همه چیز از رسانه ها تا ایده ها و مالکیت معنوی است. گاهی به دلیل هزینه کم کار فرما برای طراحی لوگو ، طراحان گرافیک شروع به کپی برداری از دیگر طرح های لوگو میکنند. که این یک اشتباه بزرگ در طراحی لوگو است. زیرا لوگو هویت یک برند است و هویتی که دزدی باشد اعتبار یک برند را نابود خواهد کرد. شما به عنوان یک طراح باید اصول اخلاقی را رعایت کنید.
ادامه

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش